Duyurular

2-6 Ekim 2020 tarihlerinde ders kesinleştirme/ onaylama işlemini yaparak ders kaydını tamamlayan öğrencilerimiz; 19-20 Ekim 2020 (saat 23.59’a kadar) tarihlerinde öğrenci-danışman etkileşimli olarak ders ekleme/bırakma işlemi yapabilecektir.

Öğrenci Bilgi Sistemi’ndeki ders ekleme/ bırakma fonksiyonu sadece akademik danışmanlara açılacaktır. Dolayısıyla öğrencilerimizin danışmanlarıyla iletişime geçerek ders ekleme/ bırakma yapmaları hak kaybına uğramamaları açısından son derece önemlidir.

Danışmanlar;

  1. https://obs.gazi.edu.tr/oibs/akademik/login.aspx adresinden Öğrenci Bilgi Sistemi’ne giriş yapacak,
  2. ‘Danışmanlık İşlemleri menüsünde yer alan Ders Ekle/ Bırak Onay sekmesinden öğrenci listelerine erişecek,
  3. En az 1 (bir) dersi için ders kesinleştirme/ onay işlemini tamamlayan öğrenci için ders ekleme/ bırakma işlemini gerçekleştirecek,
  4. Ders ekleme/ bırakma yaptıktan sonra ‘Kontrol Et’ ve ‘Danışman Ekle/ Bırak Onay’ butonlarını kullanarak ders ekleme/ bırakma işlemlerini sonlandıracaktır.

Ders ekle/bırak menüsü öğrencilerimiz için açılmayacağından danışmanların ekle/bırak ekranında “Öğrenci Onay Durumu” “Kesinleştirmedi/ Onaylamadı” şeklinde görünecektir. Bu ibare, danışman ekle/ bırak ve onay işlemleri yapılmasına engel değildir.

Danışmanlar, Hiç ders almayan veya ders aldığı halde hiçbir dersini kesinleştirmeyen öğrenci için ders ekle/ bırak işlemi yapamaz.

Öğrencilerimizin ders ekleme/ bırakma işlemleri için belirlenen son ana kadar danışmanları tarafından yapılan işlemleri ve onayın tamamlanıp tamamlanmadığını ‘Öğrenci Ders Kayıt’ ekranının üst kısmında yer alan ‘Ek İşlemler’ menüsündeki ‘Ders Kayıt Geçmişi’ sekmesinden kontrol ederek bir eksiklik/ yanlışlık olduğunu tespit etmeleri halinde danışmanlarıyla iletişime geçmeleri önerilir.